Razhel Platten-Fight Song
2015 <Fight Song>

Like a small boat on the ocean
就樣一葉獨自漂泊在汪洋之中的扁舟
Sending big waves into motion
即便如此微不足道也能激起波濤巨浪
Like how a single word
就如同簡單的隻字片語
Can make a heart open
也能讓封閉已久的心再度敞開
I might only have one match
也許我手中僅握有一根細小的火柴
But I can make an explosion
但我也能創造出耀眼無比的火花

And all those things I didn't say
而那些我未能說出口的話語
Wrecking balls inside my brain
在我腦海中不斷撞擊著打算傾巢而出
I will scream them loud tonight
我今晚就會大聲宣洩出口
Can you hear my voice this time?
所以這次可以請你好好聽我說嗎?

This is my fight song
這首就是我的奮鬥之歌
Take back my life song
也是重新點燃生命熱情的歌曲
Prove I'm alright song
更是向你證明我多麼神采飛揚的歌曲
My power's turned on
我已經火力全開
Starting right now I'll be strong
從現在起我將堅強無比
I'll play my fight song
我會不斷播送著這首奮鬥之歌
And I don't really care if nobody else believes
我才不在乎旁人是不是都不相信我的決心
'Cause I've still got a lot of fight left in me
因為還有許多場戰役等著我去征服

Losing friends and I'm chasing sleep
失去摯友後我總是昏昏沉沉的度過每一天
Everybody's worried about me
全世界的人都在擔心著我
In too deep
陷得太深了
Say I'm in too deep (in too deep)
他們總說我陷得太深了
And it's been two years
已經兩年過去了
I miss my home
我想念我的家園
But there's a fire burning in my bones
但我身體中有團烈焰仍舊不停燃燒著
Still believe
提醒我堅持自己的信念
Yeah, I still believe
對 我仍保有我的信念

And all those things I didn't say
而那些我未能說出口的話語
Wrecking balls inside my brain
在我腦海中不斷撞擊著打算傾巢而出
I will scream them loud tonight
我今晚就會大聲宣洩出口
Can you hear my voice this time?
這次可以請你好好聽著我的聲音嗎?

This is my fight song
這首就是我的奮鬥之歌
Take back my life song
也是重新點燃生命熱情的歌曲
Prove I'm alright song
更是向你證明我多麼神采飛揚的歌曲
My power's turned on
我已經火力全開
Starting right now I'll be strong
從現在起我將堅強無比
I'll play my fight song
我會不斷播送著這首奮鬥之歌
And I don't really care if nobody else believes
我才不在乎旁人是不是都不相信我的決心
'Cause I've still got a lot of fight left in me
因為還有許多場戰役等著我去征服

A lot of fight left in me
還有許多場戰役等著我去征服

Like a small boat on the ocean
就樣一葉獨自漂泊在汪洋之中的扁舟
Sending big waves into motion
即便如此微不足道也能激起波濤巨浪
Like how a single word
就如同簡單的隻字片語
Can make a heart open
也能讓封閉已久的心再度敞開
I might only have one match
也許我手中僅握有一根細小的火柴
But I can make an explosion
但我也能創造出耀眼無比的火花

This is my fight song
這首就是我的奮鬥之歌
Take back my life song
也是重新點燃生命熱情的歌曲
Prove I'm alright song
更是向你證明我多麼神采飛揚的歌曲
My power's turned on
我已經火力全開
Starting right now I'll be strong
從現在起我將堅強無比
I'll play my fight song
我會不斷播送著這首奮鬥之歌
And I don't really care if nobody else believes
我才不在乎旁人是不是都不相信我的決心
'Cause I've still got a lot of fight left in me
因為還有許多場戰役等著我去征服

No I've still got a lot of fight left in me
還有許多場戰役等著我去征服

 

 

這明明是首很勵志的歌
但不知為何聽久有點小煩哈哈
可能因為詞曲都滿芭樂的吧 總覺得沒什麼新意
或是因為我是個墮落的人 (笑)

 

 

 

 

arrow
arrow

    小早安 ★ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()