Hamilton Leithauser-A 1000 Times
2016 <I had a dream that you were mine>

 

I had a dream that you were mine
我曾做過一個夢 在夢裡你是屬於我的
I've had that dream a thousand times
那個夢我已經重溫數千次了
A thousand times, a thousand times
數千次了 數千次了
I've had that dream a thousand times
那個夢我已經重溫數千次了

I left my room on the west side
我離開了西區的房間
I walked from noon until the night
從白天漫步到黑夜
I changed my crowd, I ditched my tie
我換了群朋友 我丟棄了領帶
I watched the sparks fly off the fire
我凝視著火花從火焰上飄離
I found your house, I didn't even try
我不費吹灰之力就找到了你的舊住處
They'd closed the shutters, they'd pulled the blinds
他們關上了百葉窗 緊掩窗簾
My eyes were red, the streets were bright
我的雙眼已經發紅 街頭的燈光太過刺眼
Those ancient years were black and white
往日的時光已褪成黑白

The 10th of November, the year's almost over
第十個十一月了 這一年又即將走到盡頭
If I had your number, I'd call you tomorrow
如果我手裡有你的電話 我明日一定會打給你
If my eyes were open, I'd be kicking the doors in
如果我睜開了雙眼 我一定會闖進那間屋子裡
But all that I have is this old dream I've always had
但我僅有的 只剩下那個不斷闖進腦子裡的舊夢

A thousand times, a thousand times
數千次了 數千次了
I've had that dream a thousand times
那個夢我已經重溫數千次了
A thousand times, a thousand times
數千次了 數千次了
I've had that dream a thousand times
那個夢我已經重溫數千次了

I left my room on the west side
我離開了西區的房間
I walked from noon until the night
從白天漫步到黑夜
I changed my crowd, I ditched my tie
我換了群朋友 我丟棄了領帶
I watched the sparks fly off the fire
我凝視著火花從火焰上飄離
I found your old house, I didn't even try
我不費吹灰之力就找到了你的舊住處
They'd closed the shutters, they'd pulled the blinds
他們關上了百葉窗 緊掩窗簾
I had a dream that you were mine
我曾做過一個夢 在夢裡你是屬於我的
I've had that dream a thousand times
那個夢我已經重溫數千次了

But I don't answer questions, I just keep on guessing
我不是個喜歡追尋答案的人 所以我總是不斷猜測
My eyes are still open, the curtains are closing
我的雙眼依舊睜開著 但那窗簾卻依舊緊掩
But all that I have is this old dream I always had
我僅有的 只剩下那個不斷闖進腦子裡的舊夢

A thousand times, a thousand times
數千次了 數千次了
I've had that dream a thousand times
那個夢我已經重溫數千次了
A thousand times, a thousand times
數千次了 數千次了
I've had that dream a thousand times
那個夢我已經重溫數千次了
A thousand times, a thousand times
數千次了 數千次了
I've had that dream a thousand times
那個夢我已經重溫數千次了
A thousand times, a thousand times
數千次了 數千次了
I've had that dream a thousand times
那個夢我已經重溫數千次了

 

 

 

arrow
arrow

    小早安 ★ 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()