Cyndi Lauper-Time After Time
1983 <She's So Unusual>

Lying in my bed I hear the clock tick
獨自躺在床上 我靜靜聽著時鐘的滴答聲
And think of you
然後想起了你
Caught up in circles confusion
陷入沒有盡頭的困惑這件事情
Is nothing new
對我來說早就不新鮮了

Flashback warm nights
那些差點被遺忘的溫暖夜晚
Almost left behind
不斷在腦海中閃現
Suitcases of memories
我又想起了那些封存於行李箱中的回憶
Time after
直到...

Sometimes you picture me
有時候你覺得
I'm walking too far ahead
我走得太快了
You're calling to me
所以你不斷呼換著我的名字
I can't hear what you've said
但我卻聽不見你的聲音

Then you say
於是你對我說
"Go slow, I fall behind"
"走慢一點 我落單了"
The second hand unwinds
時間彷彿就此凍結在那一瞬間

If you're lost you can look
如果你迷失了方向 可以回過頭查看
And you will find me
你就會發現我始終沒有離開
Time after time
一次又一次 直到永遠
If you fall I will catch you
如果你失足跌倒了 我絕對會接住你
I'll be waiting
因為我一直都守候在你身後
Time after time
一次又一次 直到永遠

If you're lost you can look
如果你迷失了方向 可以回過頭查看
And you will find me
你就會發現我始終沒有離開
Time after time
一次又一次 直到永遠
If you fall I will catch you
如果你失足跌倒了 我絕對會接住你
I'll be waiting
因為我一直都守候在你身後
Time after time
一次又一次 直到永遠

After my picture fades
當我的照片逐漸褪色
And darkness has turned to gray
連最深層的黑暗也慢慢消逝成淡灰色
Watching through windows
你若有所思的望向窗外
You're wondering if I'm OK
猜想著此刻我是否安好

Secrets stolen from deep inside
在心底最深處的秘密被悄悄竊走後
The drum beats out of time
就連鼓聲都失去了節奏

If you're lost you can look
如果你迷失了方向 可以回過頭查看
And you will find me
你就會發現我始終沒有離開
Time after time
一次又一次 直到永遠
If you fall I will catch you
如果你失足跌倒了 我絕對會接住你
I'll be waiting
因為我一直都守候在你身後
Time after time
一次又一次 直到永遠

If you're lost you can look
如果你迷失了方向 可以回過頭查看
And you will find me
你就會發現我始終沒有離開
Time after time
一次又一次 直到永遠
If you fall I will catch you
如果你失足跌倒了 我絕對會接住你
I'll be waiting
因為我一直都守候在你身後
Time after time
一次又一次 直到永遠

You say
你對我說
"Go slow, I fall behind"
"走慢一點 我落單了"
The second hand unwinds
時間彷彿就此凍結在那一瞬間

If you're lost you can look
如果你迷失了方向 可以回過頭查看
And you will find me
你就會發現我始終沒有離開
Time after time
一次又一次 直到永遠
If you fall I will catch you
如果你失足跌倒了 我絕對會接住你
I'll be waiting
因為我一直都守候在你身後
Time after time
一次又一次 直到永遠

If you're lost you can look
如果你迷失了方向 可以回過頭查看
And you will find me
你就會發現我始終沒有離開
Time after time
一次又一次 直到永遠
If you fall I will catch you
如果你失足跌倒了 我絕對會接住你
I'll be waiting
因為我一直都守候在你身後
Time after time
一次又一次 直到永遠

Time after time
一次又一次 直到永遠
Time after time
一次又一次 直到永遠
Time after time
一次又一次 直到永遠
Time after time
一次又一次 直到永遠
Time after time
一次又一次 直到永遠
Time after time
一次又一次 直到永遠
Time after time
一次又一次 直到永遠
Time after...
直到...



 

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow

    小早安 ★ 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()