Ellie Goulding-On My Mind
2015

It's a little dirty how the whole thing started
這整件事情從一開始就有點令人難以啟齒
I don't even really know what you intended
我甚至沒辦法確定你當時究竟在打什麼主意
Thought that you were cute and you could make me jealous
我只記得你是多麼的迷人 連我都忍不住吃起了醋
Poured it down, so I poured it down
所以我淪陷了 我深深的淪陷了
Next thing that I know I'm in the hotel with you
等我回過神來已經和你走進了旅館裡
You were talking deep like it was mad love to you
我們不斷的想深入瞭解對方 好像瘋狂墜入了愛河
You wanted my heart but I just liked your tattoos
你想得到我的心 但也許我只是愛上了你的刺青
Poured it down, so I poured it down
所以我淪陷了 我深深的淪陷了

And now I don't understand it
而我現在已經無法理解這一切
You don't mess with love, you mess with the truth
你不願招惹愛情 所以你只顧著混淆是非
And I know I shouldn't say it
我知道我不該開口說這些
But my heart don't understand
但我的心就是無法理解

Why I got you on my mind
為什麼你會佔據了我所有思緒
Why I got you on my mind
為什麼你的臉孔始終揮之不去
Why I got you on my mind
為什麼我至今仍對你難以忘懷
Why I got you on my mind
為什麼你會令我這般意亂神迷

But my heart don't understand
我的心就是無法理解
Why I got you on my mind
為什麼你會佔據了我所有思緒
Why I got you on my mind
為什麼你的臉孔始終揮之不去
Why I got you on my mind
為什麼我至今仍對你難以忘懷
Why I got you on my mind
為什麼你會令我這般意亂神迷

I always hear, always hear them talking
我總是不斷聽見他們的閒言閒語
Talking 'bout a girl, 'bout a girl with my name
他們口中正談論著一個和我擁有相同名字的女孩
Saying that I hurt you but I still don't get it
他們說她深深傷害了你 但我無法理解這一切
You didn't love me, no, not really
你不曾愛過我 不 你不曾真心愛過我
Wait, I could have really liked you
等一下 但也許我一度動了真情
I'll bet, I'll bet that's why I keep on thinking 'bout you
我想這就是為何你老是出現在我腦海中揮之不去
It's a shame (shame), you said I was good
這真是太羞恥了 過去你曾將我捧上天
So I poured it down, so I poured it down
所以我淪陷了 我深深的淪陷了

And now I don't understand it
而我現在已經無法理解這一切
You don't mess with love, you mess with the truth
你不願招惹愛情 所以你只顧著混淆是非
And I know I shouldn't say it
我知道我不該開口說這些
But my heart don't understand
但我的心就是無法理解

Why I got you on my mind
為什麼你會佔據了我所有思緒
Why I got you on my mind
為什麼你的臉孔始終揮之不去
Why I got you on my mind
為什麼我至今仍對你難以忘懷
Why I got you on my mind
為什麼你會令我這般意亂神迷

But my heart don't understand
我的心就是無法理解
Why I got you on my mind
為什麼你會佔據了我所有思緒
You think you know somebody
你自以為你對那個人瞭若指掌
Why I got you on my mind
為什麼你的臉孔始終揮之不去
You think you know somebody
你自以為你對那個人瞭若指掌
Why I got you on my mind
為什麼我至今仍對你難以忘懷
You think you know somebody
你自以為你對那個人瞭若指掌
Why I got you on my mind
為什麼你會令我這般意亂神迷
You think you know somebody
你自以為你對那個人瞭若指掌

You got yourself in a dangerous zone
你讓自己陷入了危機四伏的局面
Cause we both have the fear, fear of being alone
因為我們心中都懷揣著對於寂寞的恐懼

And now I don't understand it
而我現在已經無法理解這一切
You don't mess with love, you mess with the truth
你不願招惹愛情 所以你只顧著混淆是非
And I know I shouldn't say it
我知道我不該開口說這些
And my heart don't understand it, understand it, understand it
但我的心就是無法理解 無法理解 無法理解

Why I got you on my mind
為什麼你會佔據了我所有思緒
You think you know somebody
你自以為你對那個人瞭若指掌
Why I got you on my mind
為什麼你的臉孔始終揮之不去
You think you know somebody
你自以為你對那個人瞭若指掌
Why I got you on my mind
為什麼我至今仍對你難以忘懷
You think you know somebody
你自以為你對那個人瞭若指掌
Why I got you on my mind
為什麼你會令我這般意亂神迷

But my heart don't understand
我的心就是無法理解
Why I got you on my mind
為什麼你會佔據了我所有思緒
You think you know somebody
你自以為你對那個人瞭若指掌
Why I got you on my mind
為什麼你的臉孔始終揮之不去
You think you know somebody
你自以為你對那個人瞭若指掌
Why I got you on my mind
為什麼我至今仍對你難以忘懷
You think you know somebody
你自以為你對那個人瞭若指掌
Why I got you on my mind
為什麼你會令我這般意亂神迷

But my heart don't understand
我的心就是無法理解
Why I got you on my mind
為什麼你會令我這般意亂神迷
You think you know somebody
你自以為你對那個人瞭若指掌
You think you know somebody
你自以為你對那個人瞭若指掌
Why I got you on my mind
為什麼你會令我這般意亂神迷
You think you know somebody
你自以為你對那個人瞭若指掌

 

   

 
Ellie算是現在聲勢不斷看漲的新星
在格雷的五十道陰影電影主題曲Love me like you do
紅遍大街小巷後 (真的是我在東區逛個街可以連聽三四家店在播)
趁勝追擊又發了新單曲


這首歌一聽就是她的電音風格
前奏吉他有點像Maroon5的Maps
副歌節奏稍微有點像Rihanna的That La La La
撇開小小的既視感 前幾次聽覺得還不錯
但聽久了一直重複的副歌讓我頭有點痛
算是滿容易膩掉的歌
但話說回來她每首歌還真是徹徹底底都走這種路數欸


然後八卦一點的人應該有耳聞
這首歌貌似是寫給前男友Ed Sheeran的
裡面有提到刺青 (Ed胸上有刺青)
和hotel那部分歌詞有對應到"Don't"裡面的歌詞

隨然她本人沒有承認
但結論是歌手不管談戀愛還是分手我們都有新歌可以聽啦哈哈

 

 

 

 

 

arrow
arrow

    小早安 ★ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()