Eminem-25 To Life
2010 <Recovery>

 

Too late for the other side
一切早就為時已晚
Caught in a chase
我在這場追逐中全盤皆輸
25 to life
被判了終身監禁
Too late for the other side
一切早就為時已晚
Caught in a chase
我在這場追逐中全盤皆輸
25 to life
被判了終身監禁
(Yeah)
Too late
太遲了
(I can't keep chasing em I'm taking my life back)
我再也無法繼續追逐虛無的理想 我將要重新奪回我的自由
Caught in a chase
我在這場追逐中全盤皆輸

I don't think she understands the sacrifices that I made
我不認為她真的瞭解我為她做出了多少犧牲
Maybe if this bitch had acted right I would've stayed
如果這個婊子平時表現得好一點 也許我就會留下來了
But I've already wasted over half of my life I would've laid
但我已經為她浪費掉大半輩子的青春
Down and died for you I no longer cry for you
我再也不會為了妳低聲下氣付出一切  也不會再為妳哭泣
No more pain bitch you
而妳再也無法為我帶來更多痛苦
Took me for granted took my heart and ran it straight into the planet
妳總是視我為理所當然 奪走我的心後卻將它隨意糟蹋
Into the dirt I can no longer stand it
視我的感情如糞土 我再也忍無可忍了
Now my respect I demand it
現在我要搶回我的尊嚴
Imma take control of this relationship
我將接手這段感情的控制權
Command it, and imma be the boss of you now goddamnit
聽好了 從今以後所有事情全都該死的我說了算
And what I mean is that I will no longer let you control me
我再也不會讓妳對我為所欲為
So you better hear me out this much you owe me
所以妳最好聽清楚了 這些全是妳欠我的
I gave up my life for you, totally devoted to you while I've stayed
當我在妳身邊時 我把我的生命全交給了妳
Faithful all the way this is how I fucking get repaid
對妳始終如一 而妳該死的給了我什麼樣的回報
Look at how I dress fucking baggy sweats, go to work a mess
妳看看我的穿著 日復一日穿著鬆垮的汗衫去工作然後狼狽的回家
Always in a rush to get back to you I ain't heard you yet
我總是歸心似箭的渴望回到妳身邊 
Not even once say you appreciate me I deserve respect
但我從未聽妳說過一聲感謝 讓我覺得自己的辛苦是值得的
I've done my best to give you nothing less than perfectness
我將我最好的一切全給了妳 從未虧待過妳一絲一毫
And I know that if I end this I'll no longer have nothing left
我知道如果我現在做了了結 我將會一無所有
But you keep treating me like a staircase it's time to fucking step
但妳仍然繼續將我踩在腳下 不斷踩著我往上爬
And I wont be coming back so don't hold your fucking breath
我再也不會回來了 所以妳也不必摒住呼吸等待
You know what you've done no need to go in depth
妳知道自己做過什麼好事 我們也不必再一一追究了
I told you, you'd be sorry if I fucking left
我早就告訴過妳 等我他媽離開之後妳就會感到內疚
I'd laugh while you wept
而當妳哭泣的時候我會放聲大笑
Hows it feel now, yeah, funny ain't it, you neglected me
現在感覺怎麼樣 這不是很有趣嗎 妳也曾經這樣忽視過我
Did me a favor although my spirit free you've set
能不能幫我一個忙 因為即使妳已經放過了我的靈魂
But a special place for you in my heart I have kept
但我在心中還是留了一個特別的位子給妳
It's unfortunate but it's
這真是太不幸了


Too late for the other side
但一切早就為時已晚
Caught in a chase
我在這場追逐中全盤皆輸
25 to life
被判了終身監禁
(Can't take no more)
(我再也無法忍受)
Too late for the other side
一切早就為時已晚
Caught in a chase
我在這場追逐中全盤皆輸
25 to life
被判了終身監禁


I feel like when I bend over backwards for you all you do is laugh
我總覺得每當我委屈求全做出讓步時 只會遭來妳輕蔑的嘲笑
Cause that ain't good enough you expect me to fold myself in half
因為無論我付出多少妳都不會滿足 妳希望我為妳赴湯蹈火
Til I snap
直到粉身碎骨
Don't think I'm loyal
但別以為我真的對妳一片忠心
All I do is rap
我只是將所有心力全投入在饒舌上
How can I moonlight on the side
所以我怎麼可能有多餘的功夫去背叛妳
I have no life outside of that
除了工作之外我根本沒有自己的生活
Don't I give you enough of my time
我也把所有空閒時間全花在妳身上
You don't think so, do you?
但妳一定不這麼想 對吧?
Jealous when I spend time with the girls
當我和其他女孩在一起時妳還是嫉妒不已
Why I'm married to you still man I don't know
我真不知道為什麼我們的婚姻還能維持到今天
But tonight I'm serving you with papers
不過今晚我就要用幾張紙和妳一刀兩斷
I'm divorcing you
我要和妳離婚
Go marry someone else and make em famous
妳就再去和隨便哪個傢伙結婚 讓他們一舉成名吧
And take away their freedom like you did to me
然後就像妳曾經對我做過的一樣 剝奪他們的自由
Treat em like you don't need them and they ain't worthy of you
像毫無用處的廢物一樣對待他們 因為他們配不上妳
Feed em the same shit that you made me eat
逼他們吞下那些妳同樣餵我吃過的垃圾
I'm moving on forget you oh,
而我則會繼續過我的日子 徹底忘掉妳
Now I'm special? I didn't feel special when I was with you
妳現在覺得我很特別了嗎當我們在一起時 妳可從沒讓我覺得自己特別過
All I ever felt was this helplessness
我所感受到的只有一無是處
Imprisoned by a selfish bitch
覺得自己像是被一個自私的婊子監禁
Chew me up and spit me out
將我吃乾抹淨 利用完就拋棄
I fell for this so many times
我總是無數次反覆體會這種感覺
It's ridiculous
實在太荒謬了
And still I stick with this
而我仍受困於這個惡夢中
I'm sick of this but in my sickness and addiction
我早已厭倦了這一切 但隱藏在我的病態和癮頭之下
You're addictive as they get
妳也像它們一樣令人無法自拔
Evil as they come vindictive as they make em
當它們開始心懷怨恨後也變得越來越邪惡
My friends keep asking me why I can't just walk away from
我的朋友們不斷問著我為什麼我不能就這樣一走了之
I'm addicted
但我已經上癮了
To the pain, the stress, the drama
沉迷於那些痛苦 壓力 和每天上演的鬧劇
I'm drawn in so I guess imma mess
我已經深陷其中 所以我想我看起來一定狼狽不堪吧
Cursed and blessed
但無論接下來會受到詛咒還是祝福
But this time imma
我這一次
Ain't changing my mind
真的心意已決
I'm climbing out this abyss
我要爬出這個深淵
You screaming as I walk out that I'll be missed
當我離開時 妳哭喊著妳今後將會多麼想念我
But when you spoke of people who meant the most to you
但當他們問及妳生命中最重要的人時
You left me off your list
妳的名單裡卻沒有我

Fuck you hip-hop
去妳的嘻哈
I'm leaving you, my life sentence is served bitch
我現在就要離開妳 我這一生為妳服的刑期已滿
And it's just
而這實在


Too late for the other side
一切早就為時已晚
Caught in a chase
我在這場追逐中全盤皆輸
25 to life
被判了終身監禁
(I'm gone, man)
我要離開這裡了
Too late for the other side
一切早就為時已晚
Caught in a chase
我在這場追逐中全盤皆輸
25 to life
被判了終身監禁
Too late
太遲了
Caught in a chase
我在這場追逐中全盤皆輸
25 to life
被判了終身監禁

 

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow

    小早安 ★ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()