Tove Lo-Habits(Stay High)

I eat my dinner in my bathtub
我在浴缸裡解決我的晚餐
Then I go to sex clubs
然後前往荒淫的夜店
Watching freaky people gettin' it on
看著病態的人們夜夜笙歌
It doesn't make me nervous
這並不會讓我感到不自在
If anything I'm restless
面對任何事我都坐懷不亂
Yeah, I've been around and I've seen it all
是啊 我已經過慣這種生活 早就見怪不怪了

I get home, I got the munchies
回到家後我隨手拿了些零食
Binge on all my Twinkies
痛快吃著我的奶油夾心捲
Throw up in the tub
再通通吐回浴缸裡
Then I go to sleep
然後倒頭大睡
And I drank up all my money
接著喝光我所有積蓄
Tasted and kinda lonely
嘗起來卻有些寂寞

You're gone and I gotta stay high all the time
你離開之後我必須一直保持在最嗨狀態
To keep you off my mind
好讓你不再盤據於我腦海中
Ooh-ooh, ooh-ooh
喔 喔
High all the time
隨時保持在最嗨狀態
To keep you off my mind
好讓你不再盤據於我腦海中
Ooh-ooh, ooh-ooh
喔 喔
Spend my days locked in a haze
日復一日將自己鎖在陰霾裡
Trying to forget you babe
試著忘掉你
I fall back down
卻還是狼狽的失敗了
Gotta stay high all my life
現在我一生都必須保持在最嗨狀態
To forget I'm missing you
好讓自己不去想念你
Ooh-ooh, ooh-ooh
喔 喔

Pick up daddies at the playground
在玩樂的地方隨意勾搭了幾個傢伙
How I spend my daytime
這就是我醉生夢死的生活
Loosen up the frown
不再緊皺著眉頭
Make them feel alive
感受活著的真實
Oh make it fast and greasy
喔 別給我時間去思考 別給我空間去拒絕
I'm numb and way too easy
我早就麻木不仁 什麼都不在乎了

You're gone and I gotta stay high all the time
你離開之後我必須一直保持在最嗨狀態
To keep you off my mind
好讓你不再盤據於我腦海中
Ooh-ooh, ooh-ooh
喔 喔
High all the time
隨時保持在最嗨狀態
To keep you off my mind
好讓你不再盤據於我腦海中
Ooh-ooh, ooh-ooh
喔 喔
Spend my days locked in a haze
日復一日將自己鎖在陰霾裡
Trying to forget you babe
試著忘掉你
I fall back down
卻還是狼狽的失敗了
Gotta stay high all my life
現在我一生都必須保持在最嗨狀態
To forget I'm missing you
好讓自己不去想念你
Ooh-ooh, ooh-ooh
喔 喔

Staying in my play pretend
讓自己躲在縱慾放蕩的偽裝下
Where the fun ain't got no end
那裡無歌不唱 無酒不歡
Ooh

Can't go home alone again
因為我再也無法忍受回到空無一人的家
Need someone to numb the pain
必須隨便找個人來麻痺我的痛苦
Ooh


Staying in my play pretend
讓自己躲在縱慾放蕩的偽裝下
Where the fun ain't got no end
那裡無樂不作 無酒不歡
Ooh

Can't go home alone again
因為我再也無法忍受回到空無一人的家
Need someone to numb the pain
必須隨便找個人來麻痺我的痛苦
Ooh


You're gone and I gotta stay high all the time
你離開之後我必須一直保持在最嗨狀態
To keep you off my mind
好讓你不再盤據於我腦海中
Ooh-ooh, ooh-ooh
喔 喔
High all the time
隨時保持在最嗨狀態
To keep you off my mind
好讓你不再盤據於我腦海中
Ooh-ooh, ooh-ooh
喔 喔
Spend my days locked in a haze
日復一日將自己鎖在陰霾裡
Trying to forget you babe
試著忘掉你
I fall back down
卻還是狼狽的失敗了
Gotta stay high all my life
現在我一生都必須保持在最嗨狀態
To forget I'm missing you
好讓自己不去想念你
Ooh-ooh, ooh-ooh
喔 喔
 

 

第一次在國外電台聽見這首歌的時候就被Tove Lo的聲音吸引
乍聽之下是一首曲調輕快的流行歌
雖然不是太特別 但整首歌的編排印象滿深刻的
第二次找來聽的時候
仔細聽歌詞才發現是一首強顏歡笑的breakup song
歌詞雖然儘是在描述夜夜笙歌的日子
但卻字字間透著悲傷
看過歌詞後每次聽便覺得Tove將這首歌詮釋得很好
好像慵懶地唱著 對什麼都不在乎
其實是硬把自己的痛苦藏在心底
MV拍的實在很符合這首歌
Tove在裡面完全演出了失戀後渾渾噩噩的生活
對一切事物再也漠不關心
放縱自己為所欲為的過日子
藉著和陌生人狂歡 喝到爛醉 暴飲暴食 和男人一夜情來麻痺自己
因為不想面對一個人的寂寞
所以必須時時刻刻保持在狂歡的狀態
雖然深知那只是一種偽裝 只是一種一戳即破的假象
但仍舊躲在醉生夢死的堡壘中生活
因為一旦清醒
就會開始想念那個離開的人
就會再次感受到撕心裂肺的痛苦
看過歌詞後 我想很多在愛情中受過傷的人也會很有感觸
雖然歌名Habits在整首歌中並沒有提到
但habit這個詞可以解釋為習慣也可以解釋為作息
就同整首歌詞中如流水帳描述日復一日的生活
在失去愛人後所養成的爛習慣和逃避現實的作息
我想這就是這首歌所想表達的
很真實
也很揪心

 

 

 

 

 

arrow
arrow

    小早安 ★ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()